Dünyaca Ünlü Sanat Eserlerindeki İnanılmaz Hatalar

Bu ünlü sanat eserlerinin yaratılmasından yüzlerce yıl sonra, uzmanlar başyapıtları analiz etmeye çalışıyor, ancak hangi detayların planlandığını ve kazara ne ortaya çıktığını anlamak zor oldu. Tek yapmamız gereken bu şaheserlere bakmaktan ve bazen Botticelli’nin resimlerinde asimetrik ayaklar ya da “David” heykeline sapmak gibi hata olarak kabul edilebilecek şeylere dikkat etmektir.

Parlak Taraf , resim, mimari ve heykelin büyük ustalarının eserlerinde gizlenmiş gizemleri anlatacak.

Jean Ingres’in “Comtesse d’Haussonville’nin Portresi”

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

“Comtesse d’Haussonville’nin Portresi” ndeki sağ kol bozuk. Önkol olması gerekenden daha büyük görünüyor – dirsek çok uzakta ve parmağın bükülme şekli doğal değil. Ek olarak, modelin parmaklarını, yansıma orada olmamasına rağmen, boynunda aynada yansıdığını tutuyor.

Jean Ingres’in eserleri büyük ölçüde değişir. Bazıları büyüleyici derecede gerçekçi, diğerlerinde ise ressam doğru oranları tutmuyor. Eserlerindeki natüralizm eleştirmenler tarafından kaba olarak adlandırıldı ve belki de anatomi kurallarının ihlali aslında ustanın protestosudur.

Théodore Géricault’un “Epsom’da 1821 Derbisi”

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

İkinci resim Eadweard Muybridge’in “Atlar Hareket Halinde” nin çalışmalarını göstermektedir. Fotoğrafçı, atın koşusunun Géricault’un tuvalinde nasıl tasvir edildiği ile aynı olamayacağını kanıtladı.

Atın bacaklarının resimdeki “At Yarışı” olarak bilinen “Epsom’daki 1821 Derbi” konumu yanlıştır: hem ön hem de arka bacaklar karşı taraflara doğru uzanmış, havalanma, koşma, hayvanlar etkisi vermiştir. Resimdeki hata, fotoğrafçı Eadweard Muybridge tarafından yaratıldıktan 50 yıl sonra tespit edildi . Evet, atlar 4 bacağın hepsini aynı anda yerden alırlar, ancak anatominin özellikleri nedeniyle farklı görünür ve bir saniyeden daha az sürer.

Sandro Botticelli, “Primavera” ve “Venüs’ün Doğuşu”

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

Sandro Botticelli’den “Primavera”

Botticelli’nin eserleri, ayaklar söz konusu olduğunda bazı yanlışlıklara sahiptir ve resimlerdeki hem ana hem de destekleyici figürlerle ilgilidir. Neden olduğu bir gizem olarak kaldı, ancak “Primavera” ve “Venüs’ün Doğuşu” resimlerinin her ikisi de yanlış boyanmış ayaklar içeriyor ve ressam bu karmaşık kompozisyonu oluştururken acele etmiş gibi görünüyor. Belki de bir ideal için çaba gösteriyordu ve kasten gerçekçilikten dekorasitizme kaymıştır.

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

Sandro Botticelli’nin “Venüs’ün Doğuşu”

Michelangelo Buonarroti’nin “Pietà”

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

Michelangelo’nun imzaladığı tek eser “Yazık” ya da “Pietà” . Heykel, tasvir ettiği durumun ruh halini yaratıyor ve insanlar çok küçük yanlışlıklarını fark etmeyecek kadar güzel. Ancak Meryem ve İsa’nın vücut oranına dikkat edin – kırılgan bedeni, çalışmanın dengeli görünmesi için büyük miktarda perdelik ile “güçlendirilmeliydi”. Elleri, bacakları ve omuzları Mesih’inkinden daha büyük görünüyor.

Canterbury Katedrali

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

Canterbury Katedrali, Orta Çağ’ın Gotik mimarisinin parlak bir örneği olan İngiltere’nin ilk Anglikan kilisesidir. Ancak buna rağmen, bu kilisede yanlışlıklar var. Yukarıdaki fotoğrafta, bir triforyum elementinin asimetrik olduğunu görebilirsiniz.

Andrea Mantegna’nın “Mesih’in Laminasyonu”

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

Mantegna’nın çalışmalarında orantılarda gözle görülür bir çarpıtma var: İsa’nın büyük bir kafası, uzun kolları ve kısa bacakları var. Ressamın kasıtlı olarak ayakları küçülttüğüne inanılıyor . Bu sayede dikkat daha sonra göğse odaklanır.

Jan Gossaert’in (diğer adıyla Jan Mabuse) “Bir Tüccarın Portresi” ve “Kendi Portresi”

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

Mabuse’nin resimlerinden bazıları, çok uzun, alışılmadık bir şekilde kavisli parmaklar gösteriyor ve resmin geri kalanının gerçekçi stili genellikle efekti artırıyor. Hareket etmeden uzun süre poz vermek zordur, bu nedenle sanatçının tuvallerinin detaylarının çalışma sürecinde değişmesi, hataları kaçınılmaz hale getirmesi şaşırtıcı değildir.

Michelangelo Buonarroti’nin “David”

Dünyaca Ünlü Sanatçılar Asla Fark Etmediğimiz 10 Hata

“David” 5 yüzyıl boyunca erkek güzelliğinin ideali olarak görülüyor. Ancak heykelin gözlerine doğru bakarsanız, saptıklarını fark edebilirsiniz: doğru olanı biraz yukarı bakar ve sol göz düz olarak ileriye bakar. Michelangelo gibi olağanüstü bir heykeltıraşın bunu kasıtlı olarak yapmasına itiraz edebiliriz, çünkü diğer tüm açılardan 16 metreden fazla heykel mükemmel görünüyor. Ancak bir araştırmacınındediği gibi, herhangi bir göz doktoru, David’in Goliath’ı böyle bir görüşle kazandığına inanamazdı.

Kaynak